AMBALAREA PRODUSELOR ACHIZITIONATE DIN CHINA - ROMASIA

AMBALAREA PRODUSELOR ACHIZITIONATE DIN CHINA

Achizitia, importul de marfuri din China este un process complex, succesul afacerilor cu aceasta zona fiind determinat si de pastrarea unei atitudini pro active in relatia cu furnizorii, producatorii chinezi. In acest angrenaj, ambalarea, marcarea produselor este un prim pas important prin consecintele pe care le au asupra activitatilor specifice de depozitare, manipulare si transport marfuri din China.

Ambalarea produselor din China vizeaza cunoasterea in special a 5 aspecte:

1/. Dimensiunea, greutatea cutiilor individuale                                                                                                                         Ambalarea produselor care fac obiectul achizitiei de marfuri pe relatia China-Romania se face de regula in cutii individuale, grupate ulterior in baxuri, colete. Obligatia ambalarii produselor revine furnizorului chinez, care stabileste dimensiunea și greutatea fiecărei cutii in parte. Este de evitat ambalarea in cutii supradimensionate, prin prisma implicatiilor asupra costurilor. Ambalarea trebuie sa respecte dimensiunea produselor, cu respectarea criteriilor de folosire eficienta a capacitati de ambalare.                                                                                                                               Greutatea este rareori negociabila, fiind determinanta in estimarea costului transportului.                                   Solicitarile, nevoile particulare de ambalare trebuie comunicatate din timp producatorilor/ furnizorilor chinezi, care sunt destul de receptivi la acestea.

2/. Dimensiunea, greutatea si numarul de produse pe colet                                                                                                           De obicei, livrarea marfurilor din China se face in colete ce grupeaza la interior mai multe cutii individuale. Ambalajul exterior contribuie la protejarea cutiilor individuale pe parcursul manipularii, transportului. Mărimea și greutatea coletului este influentata numarul si dimensiunea cutiilor individuale. Cunoasterea numarului de colete, dimensiunii si greutatii acestora este esentiala in estimarea costului transportului, indifferent de modalitatea de livrare din China.

3/. Costului transportului coletelor expediate                                                                                                                               Din criterii de eficienta a achizitiilor de produse din China, este de dorit evitarea greselii lansarii comenzilor fara cunoasterea unui cost estimativ mediu al transportului. Costul transportului pe relatia China-Romania este determinat in functie de numarul de metri cubi aferent fiecarui colet in parte, calculat prin inmultirea lungimii x latimiix inaltimii acestuia.

4/. Marcarea coletelor                                                                                                                                                                Marcajele aferente unei marfi ambalate sunt cele care se vad pe partea exterioară a ambalajului cartoanelor, asa cum sunt prezentate in poza alaturata. In baza solicitarilor clientilor, marea majoritate a furnizorilor mentioneaza pe ambalaj implicit: greutatea brută si neta; dimensiunile coletului; cantitate; SKU furnizor; numar colet din total numar colete (de exemplu, colet 2 din 6).  In plus, se pot cere furnizorului si alte marcaje specifice. Deosebit de importanta este notificarea furnizorului/producatorului ca toate marcajele sa fie facute in limba engleza, pentru a evita situatia neplacuta de a nu putea intelege marcajele in chineza De regula, se recomnda trimiterea catre furnizor a unei cereri formale privind toate marcajele dorite.

5/. Ambalarea produselor pentru transport (containere LCL,FCL)                                                                                               In cazul paratidelor de marfuri FCL (container plin) coletele sunt ambalate la nivel de podea, pe paleti (usureaza descarcarea) fie fara paleti pentru a salva spatiu si reduce costurile.                                                                                               In cazul livrarilor LCL (ncarcatura sub nivelul unui container plin), produsele sunt ambalate de regula pe paleti pentru a usura manipularea, consolidarea cu alte partide de marfuri.

In concluzie:  calitatea ambalarii marfurilor din China este determinata pe de o parte de comunicarea clara a solicitarilor generale, specifice catre furnizorii chinezi, partenerii de afaceri din China. Pe de alta parte, se impun si verificari ferme in scopul evitarii oricaror confuzii, scapari sau neglijența care pot influenta negativ procesul ambalarii. Importanta ambalarii produselor decurge din influenta directa pe care o are in circuitul marfurilor expediate din China, putand fi un atuu sau o piedica in depozitarea, manipularea si transportul acestor marfuri. Si nu in ultimul rand, determina modul in care marfurile cumparate din China ajung la destinatia finala in Romnaia si sunt receptionate de catre beneficiar.

Pentru mai multe informatii va invitam sa accesati pagina www.romasia.ro

CERE O OFERTA

Raspuns garantat in maxim 24 de ore.