Întreaga afacere a etichetării private la importul de marfuri din China a explodat în ultimii ani. In esenta aceasta consta in cumpărarea de produse ieftine din China si vanzarea lor pentru un marcaj extins. Aceste produse sunt deja fabricate de furnizorii chinezi, nefiind necesara inventarea altor produse. Nu se stie exact cum si de ce expresia „etichetare privată” a fost asimilata importului din China. In trecut, termenul era mai mult legat de „cumpărarea de pe raft din China”, „cumpararea en-gros din China”, sau pur și simplu „import din China”. In principiu, etichetarea privată presupune întotdeauna achizitia de produse ieftine din afara si cumpararea de „etichete private generice”.
Cum functioneaza “etichetarea privata”?
Etichetarea privată este usor de abordat. China are o populație numeroasă si suficient de calificata pentru producerea de produse ieftine. Faptul ca in China se produc o mulțime de lucruri ieftine, nu este o noutate. Marea majoritate a oamenilor au impresia că trebuie să aiba o idee geniala pentru un produs nou și apoi sa externalizeze productia în China. Realitatea este alta. In China există mii de fabrici cu produse deja fabricate care asteapta sa fie cumparate pentru vanzare in tarile importatoare. Sunt nenumarati mici comercianti cu amanuntul ce cumpără milioane de produse “pre-fabricate” din China, pentru a le vinde ieftin, la prețuri ceva mai mari decat achizitia. Ei nu inventeaza si nici nu trebuie sa inventeze nimic. Mulți întreprinzători aleg să eticheteze produsele cu propriul lor logo, brand, nume de marcă. Pana la urma etichetarea este o aboradare de marketing, putandu-se folosi fie marca proprie, fie marca furnizorului. Depinde de ce se doreste! In trecut, pentru cumpărarea acestor produse se mergea in China, se mergea din oraș în oraș, a deschis porțile comerțului internațional la sfârșitul anilor 70 iar aparitia internetului a revolutionat comunicarea directa, facilitand relatiile directe cu0 fabricile, furnizorii din China. Petru a importa produse din China, este nevoie de foarte puțin:
• Un numar de inregistrare de la Registrul Comertului
• 500 USD
• Un cont de e-mail
• Acces la o modalitate de a transfer bani, card de credit, cont Pay-Pal, etc.
Dezavantaje etichetarii, importului de marfuri din China Etichetarea privată poate avea si unele parti mai putin bune, desi per total argumentele pro le depășesc pe cele contra. Principalele dezavantaje fiind:
• Este nevoie de bani pentru a investi in inventar , stoc de marfa
• Trebuie să se dețină inventar, stoc marfa
• Expunere la o cultură ciudată și străină, un stil relativ dificil de negociere.
Concluzie:
Internetul și globalizarea au revigorat practic etichetarea privata, importul de marfuri din China, in conditiile in care acesta afacere a existat într-o formă sau alta de mii de ani.
Exista interes pentru etichetarea privata si importul marfurilor din China? Pentru detalii accesati www.romasia.ro