In general subiectul transportului de marfuri din China starneste nenumarate discutii si dezbateri. Este unanim recunoscut ca transportul maritim este cea mai avanatajoasa modalitate de livrare a marfurilor din China. De aceasta data insistam asupra specificului fiecarei optiuni de transport containerizat FCL/LCL, facand si o paralela intre argumentele lor pro si contra.
In functie de volumul marfurilor, importatorii pot opta pentru transport la nivel de container plin (FCL/ full container load), situatie in care intreaga incarcatura apartine unui singur destinatar. Pe de alta parte, in cazul partidelor de marfuri mai mici, sub capacitatea unui container (LCL/Less than container load), mai multi destinatari impart capacitatea containeului. In acest caz, marfurile clientilor sunt consolidate pana la capacitatea unui container plin.
Decizia finala privind o optiune de transport containerizat sau alta este influentata de volumul marfurilor cat si de argumentele pro și contra specifice fiecarei alternative in parte.
Transportul containerizat FCL: pro/ contra • Faciliteaza controlul asupra modului de ambalare al marfurilor (impreuna cu furnizorul)
• Genereaza costuri de transport mai mici in tara destinatarului
• Poate implica comenzi ceva mai mari decat ar fi nevoie in mod real
Cel mai mare avantaj este ca destinatarul si furnizorul controleaza în totalitate modul în care bunurile sunt ambalate. Dispunand de intreaga capacitate a containerului, pot face ce vor in interiorul acestuia. In plus, transportul containerului din portul de destinatie este mai ieftin (paritate metru cub la metru cub) dacat costul FCL. Cel mai mare dezavantaj decurge din faptul ca incarcatura trebuie sa umple sau sa se apropie de capacitatea containerului. Exista o regulă generală potrivit careia un volum de circa 15-20CBM acopera capacitatea unui container de 20′, pentru 40’ volumul crescand progresiv.
Transportul containerizat LCL: pro/ contra
• Opțiune destinata partidelor de marfuri de volume mai mici
• Costuri rezonabile de transport
• Poate genera uneori marfuri lipsa sau deteriorari
• Mai scump la paritate metru cub la metru cub decat in cazul FCL
• Poate dura mai mult
Transportul LCL se preteaza volumelor mai mici de marfuri, de circa 5-15CBM. Ca si costuri implicate, este o alternativa accesibila de transport marfuri din China. Pe de alat parte, controlul asupra manipularii coletelor la incarcare/ decarcare este relativ limitat, putand genera uneori lipsuri sau incurcarea coletelor. In plus, pot exista si unele cazuri cand transferurile LCL sa dureaze mai mult dat fiind ca expeditorul coordoneaza primirea si incarcarea marfurilor apartinand mai multor clienti.
Concluzie:
Posibilitatile de livrarea a marfurilor din China sunt destul de limitate. In cazul volumelor mari de circa 30CBM, transportul LCL nu este o opțiune si nici volumele mici de circa 5CBM nu se preteaza transportului FCL. Decizia finala privind transportul volumelor de circa 15-20CBM se face analizand avantajele/ dezavantajele aferente fiecarei modalitati de transport containerizat.
Compania Romasia este bine ancorata in realitatea mediului de afaceri chinez prin birourile si bazele logistice proprii din Yiwo si Guangzhou. Experienta indelungata in importul de marfuri din China ne recomanda drept un partener de incredere pentru afacerile din China ale clientilor, partenerilor nostrii. Asiguram o abordare globala a intregului proces de import China, venind in sprijinul clientilor nostrii cu solutii viabile, complete pentru achizitii, transport si logistica.
Transport FCL, LCL? Pentru a afla mai multe detalii despre solutiile noastre de transport marfuri din China, va astepam pe www.romasia.ro!